?מי המציא את האינטרנט – מה העתיד

לפני שהאינטרנט היה למעשה האינטרנט, זה נקרא ARPAnet. ARPA- מי? כן, זה שם נשמע מצחיק בוודאות. במיוחד בהתחשב במה האינטרנט כיום, פשוטו כמשמעו מקיף את כל היבטי חיינו. ARPAnet הוא ראשי תיבות של רשת סוכנויות הפרויקטים למחקר מתקדם. בסוף שנות השישים יצאו סוכנות פרויקטים למחקר מתקדם ומחלקת ההגנה למשימה. הם ניסו למצוא דרך לפשט תקשורת ולשתף נתונים, אך לא השתמשו בשיטה הטלפונית הישנה של 'מיתוג מעגלים' להעברת תקשורת קולית ונתונים. שיטה זו הצליחה לשלוח רק מאחד לשני באופן לינארי – מקצה לקצה.

ה- ARPAnet הקים פעם, שיבושי כמו שהיה בתחילת הדרך (בסוף שנות ה -70, תחילת שנות ה -80), השתמש במיתוג מנות שאיפשר שליחה וקבלה של תקשורת ונתונים למספר מיקומים. כך נולדו פרוטוקולי תקשורת TCP / IP. אתה בטח יכול להודות לרוברט קאהן ולוינט סרף, המכונה לעתים קרובות אבי האינטרנט, על כך. מה שהתחיל כפרויקט הגנה התרחב במהירות לקרן הלאומית למדע (NSF) ולאקדמיה – מה שאפשר שיתוף מידע בזמן אמת. בשנת 1989 הושבתה ARPAnet והוחלפה על ידי NSFnet.

שימוש מסחרי ראשון באינטרנט

השימוש הציבורי והמסחרי הראשון באינטרנט הגיע כאשר באמצע 1989 כאשר Compuserve ו- MCImail הוסיפו שירות דוא"ל לכל מי שרצה בכך. בשלב הבא, PSInet מגדיר קטע מסחרי לעמוד השדרה באינטרנט. ואז בסוף 1990 טים ברנרס-לי עלה עם פרוטוקולי ההיפר-טקסט העבריים, וזה אמור להישמע מוכר לכולם; HTTP. הבא הגיע; HTML, UseNet ו- FTP (פרוטוקול העברת קבצים). האינטרנט היה פועל ורק בחלומותיהם הפרועים ביותר הם היו מעלים על דעתם שכיום קצת יותר מ -4 מיליארד אנשים מחוברים כעת ברשת ברחבי העולם – בקרוב כולם יהיו קשורים וחייהם יושפעו בדרך כלשהי.

,האינטרנט שינה את הדרך בה

אנו עושים עסקים לנצח

לפני האינטרנט עסקים השתמשו במכונות פקס, משלוח חבילות Federal Express ו- Zap Mail, Snail Mail (USPS) והעברת נתונים מוגבלת מאוד באמצעות Alpha Pagers (הודעות טקסט קצרות מאוד שאפשר היה לענות עליהן Y או N על כן או לא) . באותה תקופה אנשים היו מוטרדים מהפרסום בג'אנק פקס, מעט הם ידעו שהעתיד של – SPAM עתיד לנשנש גדול מהשטויות ההיא אמנם, רק כדי להחמיר את זה פי אלף. לפני חוסמי דואר זבל, המשתמשים ענדו את האותיות על מקש "מחק" תוך חודש לאחר רכישת מחשב חדש.

האינטרנט האיץ את שטף המידע ואת מהירות העסק עד כדי כך שבשנת 1999 ביל גייטס כתב ספר; עסקים @ מהירות המחשבה. כמובן שבאמצע שנות התשעים כמעט כל עסק לגיטימי, גדול כקטן, היה או בנה אתר. מדוע אין חוברת מקוונת זמינה 24/7 ללא צורך להדפיס ולשלוח מידע ללקוחות פוטנציאליים? כן, תעשיית הדפוס סבלה, חנויות הדפוס ברחבי הארץ יצאו מכלל פעילותם, כמעט ככל שהסקטור המתפתח לסרטים נעלם עם הופעת המצלמות הדיגיטליות.

המשמרות האבולוציוניות העיקריות

של השימוש המסחרי באינטרנט

כן, האינטרנט שינה את כל מה שבעולמנו, אך בשום מקום המעבר לא דרמטי כמו בעולם העסקי. משנת 1990 עד 2000, תוך 10 שנים הכל השתנה. זו הייתה תקופה כאוטית, ובכל זאת זמן להזדמנות משמעותית. תמיד יש הזדמנות בשינוי. ככל שהשינוי מהיר יותר, יותר כאוס, משבר, וכן, הזדמנות. להלן רשימה מהירה של כמה מהמשמרות הפרדיגמה שהאינטרנט הביא לעסקים;

דואר אלקטרוני מסחרי הפך לשיטה המועדפת על תקשורת בכתב
חברות, ללא קשר לגודל, בנו אתרי אינטרנט – מתחרות במגרש משחק ברמה
אתרים אינטראקטיביים אפשרו ללקוחות ולעסקים לנהל עסקים מקוונים
אתרי פורטל תעשיה צפויים במידע בכל מגזרי המשק
התחרות במנועי חיפוש התפתחה במהירות כדי לשרת את צרכי המידע המיידי של הצרכנים
לוחות מודעות ואז בלוגים, הביאו מידע שקוף דו כיווני לתקשורת עסקית
רשתות חברתיות ורשתות עסקיות חברתיות החלו לצמוח
כל העולם עבר לנייד עם סמארטפונים – האינטרנט עקב אחריו – השאר היסטוריה

כיום המידע העומד לרשותך עומד על אצבעותיך בכל מקום שאתה נמצא ובכל עת שתרצה. בקרוב, מערכת הלוויין SpaceX LEO (Low Earth Orbit), Starlink תספק שירות אינטרנט לכל מקום בעולם, וכל מי שיש לו מכשיר נייד יוכל לגשת לאינטרנט. ובכן, זה פשוט משנה הכל, והנה אנו הולכים שוב. האם אתה מוכן לגל ההזדמנויות / הכאוס הבא, על סיפון השיגור הבא של טילי הלוויין? זה כבר כאן, ופרוס. זה יגיע לרשת בשנת 2020. שוב, האינטרנט לא מאכזב – השינוי הוא הקבוע היחיד של האינטרנט. העסק שלך צריך לנצל כל העת טכנולוגיות חדשות אלה

?מה יבוא הלאה

?מהי האבולוציה הגדולה הבאה למחשוב עסקי

זה מתגלה כקל לחזות, שכן התעשייה והתאגידים הגדולים בעולם כבר נערכים. קחו בחשבון אם האינטרנט של הדברים (IoT), ביג דאטה ו- AI (בינה מלאכותית) כולם מחוברים בזמן אמת לענן, וכל המידע והמידע המאובטחים מוכנים לכל אדם בכל מכשיר נייד?

תאר לעצמך לנהל מפעל, שרשרת אספקה, פרויקט בנייה, בית חולים, אוניברסיטה, מוסד פיננסי או מספר מקומות קמעונאיים ויש לך את המידע הרלוונטי המדויק שאתה זקוק לו מייד? דמיין את כל אותן מערכות משולבות, שיטתיות ומוגדרות בצורה אופטימלית ליעילות מירבית – בכל אתר עבודה, מיקום ומידע 'צורך לדעת' לכל אחד מחברי הצוות בזמן אמת.

מבחינה עסקית, האינטרנט פשוט שימושי פי מאה, אך רק אם תנצל את השינויים וההזדמנויות הללו.

מקור המאמר

כתיבת תגובה